مانیتورینگ پیشرفته و آنلاین ایستگاه های تقلیل فشارگاز استان فارس برمبنای سیستم کنترل گسترده pcs۷

Authors

zahra kazemi

school of electrical and computer engineering, shiraz university, shiraz, iran. ali akbar safavi

school of electrical and computer engineering, shiraz university, shiraz, iran. saber pouresmaeeli

school of electrical and computer engineering, shiraz university, shiraz, iran.

abstract

مبحث مانیتورینگ جایگاه ویژه‏ای در سیستم­های اتوماسیون صنعتی داشته و یک جزء جدانشدنی از آن‏ها محسوب می‏شود. در بحث مانیتورینگ، علاوه بر نمایش شرایط موجود فرآیند، تشخیص سریع رخداد خطا در نقاط بحرانی و نگران­کننده­ی سیستم و حذف سریع این فاکتورها امری ضروری است. از طرفی از آنجا که سیستم­های کنترل گسترده (dcs[1]) امروزه از بسترهای مهم و ضروری سیستم­های اتوماسیون در صنعت می­باشند، اجرای روش­های مانیتورینگ پیشرفته نسبت به روش­های مرسوم در این سیستم­ها ضروری می­باشد. در این مقاله روش پیشنهادی برای اجرای آنلاین مانیتورینگ به صورت پیشرفته بر روی سیستم­های کنترل گسترده مبتنی بر pcs7 و جهت یک ایستگاه واقعی تقلیل فشار گاز استان فارس ارائه می­شود. جهت ارزیابی عملکرد اجرا، از داده­های مدل ایستگاه تقلیل فشارگاز در شرایط مختلف استفاده شده­است. نتایج نشان می­دهد که این روش توانسته خطای بوجود آمده را به صورت آنلاین آشکار کند.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

بارزدایی فرکانسی مبتنی بر سیستم مانیتورینگ ناحیه گسترده

وقوع کسری توان‍های بزرگ مهم‌ترین عامل وقوع خاموشی‍های سراسری در سامانه‍های قدرت است. کسری توان‍های بزرگ معمولاً در اثر خروج نیروگاه‍های بزرگ یا خطوط انتقال از مدار ایجاد می‍شوند. با توجه به اهمیت سامانه قدرت در رشد اقتصادی کشورها و زندگی روزمره مردم، ایجاد خاموشی سراسری می‍تواند از اهداف انجام عملیات خرابکارانه و یا حملات نظامی باشد. بار زدایی فرکانسی روشی متداول برای جلوگیری از خاموشی سراسری در...

full text

مونیتورینگ سیستم های کنترل گسترده (DCS) بر اساس اینترنت

در این مقاله توسعه یک سیستم بر اساس اینترنت که ما را قادر به مونیتورینگ متغیرهای مهم یک فرایند در یک سیستم DCS می کند، ارائه می شود. در این مقاله طراحی های نرم افزاری و سخت افزاری که به کاربران اجازه می دهد تا به متغیرهای فرایند در سیستم DCS به صورت از راه دور و بسیار مؤثر فقط با استفاده از یک Web Browser معمولی دسترسی داشته باشند، تبیین می شود.

full text

طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌ای بهینه برای سیستم مانیتورینگ پرتوهای یونساز با کنترل کامپیوتری

در این مقاله نحوه طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای شبکه‌بندی یک سیستم مانیتورینگ پرتو با کنترل کامپیوتری ارائه شده است. سیستم مانیتورینگ پرتو از تعدادی دستگاه اندازه‌گیری و ثبت پرتو یا رادیومتر محیطی تشکیل شده که به وسیله یک دستگاه واسط به کامپیوتر مرکزی متصل شده و تحت شبکه کنترل قرار می‌گیرند. در این سیستم برای افزودن فاصله محل نصب رادیومترهای محیطی با کامپیوتر مرکزی و کاستن احتمال بروز خ...

full text

مونیتورینگ سیستم های کنترل گسترده (dcs) بر اساس اینترنت

در این مقاله توسعه یک سیستم بر اساس اینترنت که ما را قادر به مونیتورینگ متغیرهای مهم یک فرایند در یک سیستم dcs می کند، ارائه می شود. در این مقاله طراحی های نرم افزاری و سخت افزاری که به کاربران اجازه می دهد تا به متغیرهای فرایند در سیستم dcs به صورت از راه دور و بسیار مؤثر فقط با استفاده از یک web browser معمولی دسترسی داشته باشند، تبیین می شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
مهندسی برق مدرس

جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۷-۲۳

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023